Te voet en meer.

20 augustus 2016 - Holwerd, Nederland

Hoi trouwe lezers!

Gisteravond zijn we met ons 3en al om half 10 gaan slapen.
Dit omdat het regende , en het flink afkoelde.
In tegenstelling tot gisteren bij het ontbijt , gebeurde er vanmorgen niks.
We hebben onze eigen koffie lekker gemaakt , zittend aan de picknicktafel.
Even rustig ontbijten met Lucas , zonder de eenzame man die ons van alles voorzag.

Na het ontbijt de boel maar rustig aan in gepakt tot zover , want vandaag was ook de laatste dag.
Dit in verband met het voorspelde weer , onweer , windstoten , stormachtig weer en veel regen.
Dit was niet een makkelijke beslissing , maar wel de beste vonden Louisa en ik.
Lucas vermaakte zichzelf ondertussen goed met de strandbal , hier weet hij al een aardig potje mee te voetballen!

Toen de boel voor zover ingepakt was , maar rustig naar het dorp gelopen , we zaten ongeveer een kilometer of 1,5 van het dorp af.
De kamelenmarkt hebben we bezocht , een kleine rommelmarkt , met van alles en nog wat , maar Helaas was meer als de helft dicht.
Daarna weer richting de drukte , er was een fietscross door de bossen.
Hier even bij langs gelopen , en vanaf daar het bos ingedoken , een klein stukje gelopen , tot Lucas de uitkijktoren in het vizier kreeg.
Die topper knalde met een rotgang de heuvel op , terwijl wij met spierpijn in de benen meer moeite hadden.
Daarna had hij een ijsje verdiend , die heeft ie ook heerlijk gekregen.
Hij heeft ook nog een mooie sleutelhanger gekregen , van een koe , met magneetjes in de pootjes.
En wijs dat ie er mee is!

Daarna nog een terrasje gepikt , bij het kanaal waar ook een evenement was.
Dit was iets met boten , van die oude turfboten en vrachtscheepjes van vroeger.
Vanaf het terras hadden we daar mooi zicht op.
Ten slotte op naar de winkel , nog even een zak chips gehaald , voor de tijd dat Lucas op Louisa en mij moest wachten.
Wij moesten de tent met nog wat kleine dingen nog inpakken.

En daarna was het alweer voorbij , we hebben met ons 3en de laatste beetjes opgeruimd , en de terugreis werd ingezet.

Nadien nog even met Heit patatjes gegeten , omdat hij ons opgehaald had.
En Lucas nog even weken in bad , aangezien we het blote voeten pad gelopen hebben gisteren.

1. Paul en johanna:
    20 augustus 2016
    Blij dat jullie nog een fijn weekend hadden